Etický kodex učitele ZUŠ Stodůlky

  1. Profesionalita a odpovědnost Učitel dbá na profesionální přístup k výuce, komunikaci i chování vůči žákům, rodičům a kolegům. Dodržuje čas vyučovacích hodin a respektuje pravidla školy.

  2. Respekt k žákům Přistupujeme k žákům s úctou, respektem a empatií, podporujeme jejich osobní růst a rozvoj. Respektujeme individualitu žáků a přizpůsobujeme výuku jejich potřebám.

  3. Bezpečné a podporující prostředí Vytváříme pracovní prostředí, kde se každý cítí respektován, a kde se klade důraz na důvěru, ohleduplnost a empatii. Poskytujeme dětem bezpečné a podpůrné prostředí pro učení.

  4. Konstruktivní řešení konfliktů Konflikty řešíme přímo a profesionálně s cílem najít konstruktivní řešení.

  5. Kolegiální spolupráce Podporujeme kolegialitu, spolupráci a sdílení zkušeností při výuce i koncertech a vystoupeních. Ctíme odborné kompetence svých kolegů a respektujeme jejich pracovní sebepojetí.

  6. Podpora kreativity a motivace Povzbuzujeme žáky k aktivnímu přístupu k učení, sebedůvěře a radosti z hudby a umění. Podporujeme týmovou spolupráci při organizaci školních akcí a výukových aktivit.

  7. Komunikace s rodiči Komunikujeme s rodiči otevřeně, vstřícně a věcně s cílem společně podporovat rozvoj žáka. Poskytujeme objektivní zpětnou vazbu o pokrocích a možnostech jejich dítěte.

  8. Profesní rozvoj Průběžně se vzděláváme a sledujeme nové trendy v hudební, výtvarné, dramatické a taneční pedagogice, abychom zlepšovali kvalitu výuky.

  9. Zodpovědnost za školní prostředí Zodpovídáme za nakládání se školním majetkem – vracíme třídu do původního stavu, uklidíme po sobě sál, zhasínáme, vracíme stojany a půjčený majetek na své místo.

  10. Jasná pravidla a hranice Ve výuce nastavujeme jasná pravidla a hranice, aby se žáci učili vzájemnému respektu – k sobě, ke spolužákům i k učitelům.

 

Přijato pedagogickou radou dne 24. 6. 2025